Menu

Světové řemeslné zpracování

Inspirována vesmírným věkem, historie Čezety začala v roce 1957 v době poválečneho optimismu, kdy Československo bylo největším výrobcem motocyklů na světě. Přelomový design Čezety pochází od Jaroslava Františka Kocha, motocyklového závodníka a inženýra, který navrhnul první Čezetu pojmenovanou Typ 501.

Kochův design se stal ikonický po celé východní Evropě, Rusku, Vietnamu a Kubě. Čezeta se tak stala Vespou komunistických republik. Duši roku 1957 zachytila svým raketovým vzhledem, který odkazoval na kosmický věk padesátých let, stejně jako automobily tailfins na západě. Po výhře na Expu 58, Kochův design přinesl českolovenské mládeži přislib světlé budnoucnosti svým modernistickým pojetím. Doma v Praze si luxusní skůtr vysloužil přezdívku: „Prase“,odkazující na drobnou italskou Vespu přezdívanou „Vosa“.

Vzhled Čezety uchvátil svět, i přesto, že cena dosahovala dvojnásobku ceny průměrného skútru, prodalo se jich přes 120 000 kusů. Spousta těchto historických motocyklů stále existuje, což jen dokazuje, že práce vysoce kvalifikovaných řemeslníků, nezatížených finančními omezeními, stavěla kvalitu před vše ostatní.

V roce 2013 spustila Čezeta projekt, který měl přinést elektrický skútr nejvyšší evropské kvality. Po 4 letech vývoje, na 60. výročí Typu 501, byl odstartován prodej Typu 506. Jedná se o první elektrické vozidlo vyrobené v České republice s  kompletní homologací EU (L3e-A1). Bude vyrobeno pouze 2 000 kusů – počet tak odkazuje na nové století a nový způsob myšlení.

Již nyní existují plány na vytvoření modernizované verze Čezety Typ 507, která bude uvedena na trh v roce 2021. Nic se ovšem nemění na tom, že našimi ideály zůstávají bezkonkurenční řemeslná práce a výroba na zakázku pro ty, kteří ocenují pravost a vzácnost.

Budoucnost fossil-free

Neil Eamonn Smith

„Mým důvodem pro vytvoření modelu 506 bylo experimentování s jemnou linií mezi tradicí a původními modernistickými myšlenkami vysoké kvality a technologického rozvoje. Tyto myšlenky nám pomáhají vytvářet to, co chceme být, nejžádanější skútr na světě, rafinovaný jednoduchou a výjimečnou formou.

Elektrifikace je pro Čezetu přirozeným vývojem. Dává jí elektrizující výkon spojený s absolutním tichem. Spojeno s osobním přístupem, který nabízíme jako výrobce s malým výrobním objemem, je samozřejmostí, že kvalita je zaručena.

První polovina 21. století je čas zaměření se na změnu našich životů, kdy se soustředíme na udržitelnost, což znamená přijmout skutečnost, že auta patří době benzinové a elektrické motocykly jsou budoucnost... jsou malé a lehké, mohou být dobíjeny bez použití fosilních paliv pomocí vašich domacích solárních panelů.

Největší odměnou je, když slyším od majitelů, jak svou Čezetu milují. Říkají jim, jak jsou půvabné, sexy a svůdné. Každý majitel ji považuje za vzácný předmět – a v šedivém světě je to krásná věc, na které chcete být vidět.“

Historie Modelu

Čtyři vyrobené modely Čezety

1957

501

První model, revoluční design, který se stal ikonou Bruselského stylu té doby. Vzácný příklad luxusního produktu komunistické země.

1960

502

Druhá generace přinesla spoustu inovací, jako řádné zavěšení kol, vyšší výkon a zajímavou novinku té doby - startovací motor.

1962

505

Poslední z řady Čezet bylo tříkolové vozidlo pro práci zemědělců, kterému se přezdívalo „rikša“.