Menu

Světové řemeslné zpracování

Inspirována vesmírným věkem, historie Čezety začala v roce 1957 v době poválečneho optimismu, kdy Československo bylo největším výrobcem motocyklů na světě. Přelomový design Čezety pochází od Jaroslava Františka Kocha, motocyklového závodníka a inženýra, který navrhnul první Čezetu pojmenovanou Typ 501.

Kochův design se stal ikonický po celé východní Evropě, Rusku, Vietnamu a Kubě. Čezeta se tak stala Vespou komunistických republik. Duši roku 1957 zachytila svým raketovým vzhledem, který odkazoval na kosmický věk padesátých let, stejně jako automobily tailfins na západě. Po výhře na Expu 58, Kochův design přinesl českolovenské mládeži přislib světlé budnoucnosti svým modernistickým pojetím. Doma v Praze si luxusní skůtr vysloužil přezdívku: „Prase“,odkazující na drobnou italskou Vespu přezdívanou „Vosa“.

Vzhled Čezety uchvátil svět, i přesto, že cena dosahovala dvojnásobku ceny průměrného skútru, prodalo se jich přes 120 000 kusů. Spousta těchto historických motocyklů stále existuje, což jen dokazuje, že práce vysoce kvalifikovaných řemeslníků, nezatížených finančními omezeními, stavěla kvalitu před vše ostatní.

V roce 2013 spustila Čezeta projekt, který měl přinést elektrický skútr nejvyšší evropské kvality. Po 4 letech vývoje, na 60. výročí Typu 501, byl odstartován prodej Typu 506. Jedná se o první elektrické vozidlo vyrobené v České republice s  kompletní homologací EU (L3e-A1). Bude vyrobeno pouze 2 000 kusů – počet tak odkazuje na nové století a nový způsob myšlení.

Již nyní existují plány na vytvoření modernizované verze Čezety Typ 507, která bude uvedena na trh v roce 2021. Nic se ovšem nemění na tom, že našimi ideály zůstávají bezkonkurenční řemeslná práce a výroba na zakázku pro ty, kteří ocenují pravost a vzácnost.

Cestování v 21 století

Neil Eamonn Smith

„Co mně vedlo k vývoji modelu 506? Chtěl jsem Čezetě vrátit původní principy kvalitní výroby a technologického rozvoje. Ve světě, ve kterém žijeme, jsou tyto principy důležitější mnohem víc než cokoliv jiného, máme-li mluvit o udržitelné budoucnosti.

Přechod na elektrický pohon, byl logický krok ve vývoji Čezety. Stroje jsou absolutně bezhlučné a výkonné elektromotory jim dávají velmi zajímavý kroutící moment. V kombinaci s osobním přístupem, který jako malosériový výrobce poskytujeme, máte jistotu zaručen velmi kvalitní produkt.

Věřím, že jsme sestrojili unikátní a krásný stroj, s jednoduchými a rafinovanými liniemi. Nepochybuji o tom, že bude velmi žádaný. Dělá mi radost, když od majitelů slýchám, jak mají svoji Čezetu rádi a dávají jí přívlastky jako okouzlující, sexy, svůdná. To je v dnešním šedivém světě velmi hřejivé zjistění.

I když se třeba nakonec nestanete vlastníkem Čezety 506, doporučuji Vám spíše investici do elektrického motocyklu, než elektrického automobilu.... promiň, Elone :-(

První polovina 21.století je nejvhodnější dobou, abychom se zaměřili na přetváření našich životů a soustředili se na udržitelnou budoucnost. K tomu patří i přijetí faktu, že vlastní automobil (ať už na fosilní paliva, či elektrický), patří spíše do minulého století, do doby, kdy byl svět bohatý na fosilní zdroje a produkoval velké množství odpadních látek. Udělejme z elektricky poháněných vozidel , (těch malých a lehkých, které mohou být nabíjeny za pomoci solárních panelů, bez jakéhokoliv fosilního odpadu a v pohodlí Vašeho domova) dopravu budoucnosti. Na těch pár chvil, kdy budete automobil doopravdy potřebovat, využijte některý lokání program pro sdílení vozidel.

Znečištění a nadměrné využívání neobnovitelných zdrojů jsou pro nás velkými výzvami. Já doufám, že Čezeta svou nabídkou bude inspirovat a přispěje k nezbytné změně.“

Historie Modelu

Čtyři vyrobené modely Čezety

1957

501

První model, revoluční design, který se stal ikonou Bruselského stylu té doby. Vzácný příklad luxusního produktu komunistické země.

1960

502

Druhá generace přinesla spoustu inovací, jako řádné zavěšení kol, vyšší výkon a zajímavou novinku té doby - startovací motor.

1962

505

Poslední z řady Čezet bylo tříkolové vozidlo pro práci zemědělců, kterému se přezdívalo „rikša“.