Menu

Československá designová legenda

Nejznámější český motocykl. Čezeta, která je oslavou individuality, nezávislosti a pohody od roku 1957, je nejelegantnějším společníkem do městských ulic.

Čezeta začala svoji historii v roce 1957, na vrcholu kosmického věku. Komunistické Československo bylo velmocí ve výrobě motocyklů a právě v té době zde vznikla ideologická potřeba vyrobit něco lepšího, než byla západní Vespa. Finální podoba Čezety vynikala odvážným, raketovým designem, který navrhl Jaroslav František Koch, motocyklový závodník a inženýr. Dal své motorce označení 501.

Kochem vytvořená Čezeta se rychle stala designovou ikonou napříč celým východním blokem, od Kuby až po Vietnam. Její snadno rozpoznatelný a aerodynamický styl v sobě zachycoval nadšení ze Sputnika, Gagarina a všech hvězdných divů 50. let. Doma v Praze získala poměrně přiléhavou přezdívku Prase.

Její vzhled okouzlil svět – prodalo se na 120 000 exemplářů. Mnoho vintage modelů je stále v provozu, což dokládá vynikající kvalitu původního motocyklu. I dnes její design vzbuzuje obdiv. Zkuste si najít #Cezeta na Instagramu.

Po více než padesátileté pauze ve výrobě vyvinul Neil Eamonn Smith v roce 2018 novou elektrickou verzi – model 506. Je to jeden z nejvzácnějších elektrických motocyklů na světě, který má navíc bezkonkurenční výkon. V níže uvedeném videu je uvedena nová mise společnosti – dobré věci by měly pokračovat.

Model 506 je nejprodávanější elektrický motocykl v České republice a na Slovensku. 50. motocykl byl dodán v létě 2018. Díky službě HoppyGo je nyní možné, aby se váš motocykl zaplatil sám.

Radost ze života

Neil Eamonn Smith

„Vzpomínám si, když jsem poprvé viděl původní Čezetu. Šplhala na kopec na pražských Vinohradech, dělala hrozný hluk a plivala kouř. Ten kouř byl samozřejmě příšerný, ale její design byl tak bizarně krásný, že mi připadala jako Mona Lisa na kolech.

Když jsem ji viděl, byl jsem tak okouzlený, že jsem si ji chtěl okamžitě koupit. Ale narazil jsem na jeden zásadní problém: Nikdo nechtěl prodat své milované Prase. Postavil jsem si tedy jedno sám z náhradních dílů a elektrických komponentů a výsledek byl skvělý. Slovo dalo slovo a o pět let později jsme měli něco zábavného, super ekologického, co navíc může mít výrazný vliv na to, jak žijeme.

Náklady na pořízení Čezety můžete snížit díky využívání služby HoppyGo, což je něco jako AirBnB pro skútry. Ještě navíc pomáháme majitelům stavět domácí solární nabíjecí stanice, díky kterým můžete jezdit zadarmo s využitím energie ze slunce. :)“

Historie Modelu

Čtyři vyrobené modely Čezety

1957

501

První model, revoluční design, který se stal ikonou Bruselského stylu té doby. Vzácný příklad luxusního produktu komunistické země.

1960

502

Druhá generace přinesla spoustu inovací, jako řádné zavěšení kol, vyšší výkon a zajímavou novinku té doby - startovací motor.

1962

505

Poslední z řady Čezet bylo tříkolové vozidlo pro práci zemědělců, kterému se přezdívalo „rikša“.

Projekt

Inovace – čezeta motors
s.r.o.(cz.01.1.02/0.0/0.0/17_109/0011087) je spolufinancován Evropskou unií.

Cílem realizace projektu společnosti čezeta motors s.r.o. je zavedení produktové a procesní inovace v činnosti podniku. Místem realizace je Olomoucký kraj, město Prostějov.