Menu

Česká kvalita od roku 1957

Inspirovaná kosmickým věkem, historie Čezety začala v době poválečného optimismu, kdy bylo Československo největším světovým výrobcem motocyklů. Jedinečný design pochází od Jaroslava Františka Kocha - motocyklového a leteckého inženýra, který navrhl první model 501.

Čezeta, kterou Koch navrhl má ikonický design, který ve své době ohromil východní Evropu, Rusko, Vietnam a Kubu. Rozpoznatelná je i díky aerodynamickým tvarům, které odrážely ducha kosmického věku padesátých let. Všechno v jeho designu prezentovalo modernistické principy, v době kdy Československo získalo prestižní ocenení na Expo 58. Doma v Praze si velký skútr vysloužil luxusní přezdívku: "Prase", která je spravedlivým srovnáním s maličkou Italskou Vespou nebo "Vosou".

Design Čezety okouzlil svět, bylo prodáno více než 120 000 skútrů i přesto, že cena byla více než dvojnásobně vyšší než u Vespy. Velká část strojů je stále v provozu v rukou nadšenců a to jen dokazuje kvalitu původní výroby.

S modelem 506, Čezeta oživuje jeden z prvních evropských projektů elektrických motocyklů. Čezeta je historicky prvním sériově vyráběným elektromobilem v České Republice, který může legálně na silnici. Má globální evropskou homologaci a v roce 2019 je v plánu výroba 300 kusů pro export do západní Evropy. Maximální produkce bude 2000 kusů mezi 2018 a 2021, pak přijde nový design v podobě modelu 507.

Naše koncepty

Neil Eamonn Smith

"Inspirací pro naší práci je filozofie spojení nejvyšší kvality a nejlepších technologií. Používáme tyto myšlenky pro výrobu a prodej nejžádanějšího skútru na světě, který bude jednoduchý a krásný.

Největší odměnou za mojí práci je pochvala od majitelů, kteří říkají, jak moc mají svou Čezetu rádi. Říkají o ní, jak je okouzlující, sexy a svůdná - vše, co očekáváte od výtečného prasete. Každý majitel zachází se svou Čezetou jako s ceněným výrobkem - a v dnešním šedém světě je krásnou věcí, co přináší radost když se na ni díváte. Těším se, až vás budu moci přivítat v klubu majitelů Čezety.

Zvláště důležitá je naše role v propagaci elektrických motocyků i pokud si nekoupíte jednu z našich Čezet. Zapomeňte na elektrická auta - promiň Elone - jejich baterie jsou příliš těžké, ale elektrické motorky jsou lehké a mohou dokonce fungovat bez uhlíkové stopy, pokud používáte své domácí solární panely. Toto je budoucnost bezemisní (a zábavné) dopravy."

 

Historie Čezety

Čtyři vyrobené modely Čezety. Typy 503 a 504 zůstaly pouze ve fázi prototypu.

1957

501

První model s revolučním designem, který se stal ikonou "bruselského stylu". Podvozek byl osazen gumovými silenbloky namísto pružin.

1960

502

Druhá generace přinesla celou řadu inovací, jako lepší odpružení, vyšší výkon a něco, co je dnes standardem - elektrický startér.

1962

505

Poslední sériově vyráběná Čezeta je tříkolka určená pro práci na farmách. Čechoslováci jí říkali "rikša".